Uw nieuwbouwwoning bij de Ambachtse Notaris

Wat kunt u verwachten als u een nieuwbouwwoning heeft aangekocht?

Er wordt een koop- en/of aannemingsovereenkomst bij de makelaar of projectontwikkelaar getekend. In de koopovereenkomst is beschreven dat u een stuk perceel aankoopt waarop een woning gebouwd zal worden. Hierin zijn ook nadere afspraken vastgelegd tussen u en de projectontwikkelaar. In de aannemingsovereenkomst is beschreven dat er een woning gebouwd zal worden op het, in de koopovereenkomst aangegeven, perceel. Hierin zijn ook de nadere afspraken vastgelegd tussen u en de aannemer.

De keuze van de notaris voor de akte van levering voor nieuwbouw wordt door de verkopende partij bepaald. Dit is over het algemeen de projectontwikkelaar. Hij stelt een projectnotaris aan.

U koopt uw nieuwbouwwoning “vrij op naam”. Dit houdt in dat de kosten in verband met de akte van levering voor rekening zijn van de verkopende partij. Indien u een hypotheek nodig heeft voor de financiering van de woning dan zijn de kosten voor rekening van u (de kopende partij).

Het traject heeft vele overeenkomsten met de aankoop van een bestaande woning. U komt bij ons op kantoor waar de notaris de akte met u door zal nemen. De akte wordt vervolgens door alle partijen, al dan niet per volmacht, ondertekend.

De termijn tussen ondertekening bij de notaris en daadwerkelijke bouw en oplevering van nieuwbouwwoningen bedraagt over het algemeen één jaar.

 

Voor meer informatie over de aankoop van uw (nieuwbouw)woning neem dan contact op met ons kantoor op 078-684 59 99 of info@ambachtsenotaris.nl.